Rock'n'Roll High School

Toen Bart Nederhand en Daan Koch, twee bekenden uit de Eindhovense band-scene na lange tijd weer eens een kop koffie dronken, ontstond een gesprek over hoe gaaf het is dat sinds 'vroeger' - de mannen spelen al in bands sinds de jaren '90-  het enthousiasme om een echt instrument te leren bespelen nooit minder is geworden. Beiden merken dat aan de onverminderde vraag naar muziekles en band-repetitieruimtes. Bart met zijn eigen Drumschool 040 en Daan in zijn repetitieruimte/studio Anker Studio. Het dagdromen begon; Hoe gaaf zou het zijn als er een muziekschool zou zijn waar jong en oud met vooral heel veel plezier samen zouden komen, les krijgen van enthousiaste ervaren band-muzikanten en vervolgens misschien wel samen een onvergetelijke show mogen rocken op een gaaf show-podium? Het idee van Rock'n'Roll High School was geboren.

Op Rock'n'Roll High School krijgen leerlingen les van enthousiaste docenten die allemaal veel live-ervaring hebben, dit geeft een krachtige stimulans en werkt aanstekelijk. Doordat er positief wordt aangestuurd op een live show moment (niets moet alles mag) hebben de leerlingen de best werkende motivatie om te groeien op hun instrument. Een instrument kunnen bespelen is gaaf, samen spelen is magisch!

Foto's: ...    en Bram van Dal